NOVA ESTRUCTURA D’EXAMEN PAU-HISTÒRIA.
L’estructura bàsica de l’examen seria semblant a l’actual. Hi hauria dues opcions de les quals caldria triar-ne una.
El temari es dividiria en dos blocs. Si repassem el decret que estableix el curriculum, veurem que els nuclis són:
1.Continguts comuns; 2. Les arrels històriques de l’Espanya comtemporània; 3.Crisi de l’Antic Regim; 4. Construcció i consolidació de l’estat liberal; 5. Transformacions econòmiques i canvis socials en el segle XIX i primer terç del XX; 6. Crisi de l’estat liberal, la Segona República i la Guerra Civil; 7. La dictadura franquista; 8. L’Espanya actual.
Els coordinadors entenem que els dos primers nuclis són de formació generalista, de manera que proposem que les preguntes vagen referides als temes 3 al 8. Així doncs, serien sis nuclis. La prova oferiria la possibilitat de respondre a dues opcions (A o B). L’opció “A” es referiria als tres primers nuclis (3,4 i 5), mentre l’opció “B” ho faria als darrers (6,7 i 8). El model seria, doncs, con l’actual. Fins i tot, proposaríem que el nucli 5 (transformacions econòmiques...) quedara reduït cronològicament (1833-1931).
L’examen constaria d’una o dues fonts, sobre les quals desenvolupar-lo. Amb les següents propostes:
*Almenys una d’aquestes fonts seria primària.
*Almenys una seria un text. L’altra podria ser un text o un mapa, una gràfica, un quadre, una imatge, etc. Cal recordar que l’anàlisi i interpretació de fonts primàries i secundàries de tota mena forma part del nucli 1 (Continguts comuns).
A partir de les fonts oferides, l’examen plantejaria queatre qüestions a desenvolupar:
1.- L’estudiant haurà de descriure breument el tipus de font utilitzada (1 punt).
2.- L’estudiant exposarà en unes quantes línies les idees principals de les fonts, situant-les en el seu context històric (2 punts). _ Idees breus _
3.- L’estudiant definirà de manera sintètica _ escueta _ un o dos conceptes referits al tema en qüestió. Preferiblement seran termes que estiguen presents als textos triats, però podran ser altres relacionats si la font no en té cap significatiu (2punts).
4.- L’estudiant desenvoluparà un aspecte significatiu del nucli temàtic, par a la qual cosa les fonts en seran el punt de partida (5 punts).
_ No fotocopiar el tema. També es concretarà l’aspecte a treballar_.
No hay comentarios:
Publicar un comentario