Jaume Martínez

ACTIVITATS A REALITZAR

Plataforma AULES.

Si algú no ha entrat mai a AULES, està a:
https://aules.edu.gva.es
https://aules2.edu.gva.es

(abans era la primera de les adreces i ara ja és la segona)

L'alumnat s'autentica amb el NIA (si algú no el recorda, li apareix en els butlletins de notes) com a nom d'usuari. 
La seua contrasenya inicial es compon de les tres primeres lletres del seu cognom en minúscules (sense accents) i la seua data de naixement en
format DDMMAA. 

Així, per exemple, un alumne anomenat Juan Pérez García, nascut el 25 d'abril de 2001 tindrà com a contrasenya: per250401.

Us adjune un tutorial, per si voleu millorar el vostre ús de la plataforma.

https://www.youtube.com/watch?v=yWEsvIpWuzg



1r ESO A.


PREMI SAMBORI.

Escriure un conte. 


TEMA 8. LA VIDA A LA PREHISTÒRIA.


☺ Buscar en internet la pel·lícula "En busca del fuego".

Mirar-la per a comentar a classe la forma de vida a la prehistòria.


☺ Buscar informació sobre Atapuerca.

Escriure un text expositiu sobre Atapuerca (ha d'aprofitar per a explicar eljaciment i els seus descobriments, com si estigueren escrivint en una revista de divulgació).


Què anomenem prehistòria?

Act. 18, p. 198.

Claus, p. 180 (1a boleta).

Act. 1, p. 180 (doc. 1).

 

Procés d’hominització.

Claus, p. 180 (boletes 2 i 3 i pensa).

Copiar a la llibreta l’arbre evolutiu dels homínids, segons Arsuaga i Martínez.

Act. 2, p. 181.

Act. 20, p. 198.

Expansió dels homínids: Act. 42-43, p. 202. 

Claus, p. 195 (1a boleta).

Claus, p. 197 (1a i 3a boleta).


Paleolític.


Llista de ferramentes (p. 182-183) del paleolític + imatge + funció. 

Recurs 35. Objectes del paleolític.  

Làmina, p. 185.

Forma de vida. 

Enterraments. Act. 8, p. 186.


Art paleolític.

Claus, p. 187.

Claus, p. 197 (2a boleta).

Recurs 35. Objectes del paleolític.  

Àlbum de l’art paleolític (4 fotos), millor d’una cova del nord d’Espanya.


Activitats finals.

Act. 17, p. 198. (Quadre sinòptic)

 

--------------------------

GEOGRAFIA D'ESPANYA - 2n BAT.


TEMA 5. ELS ESPAIS DEL SECTOR PRIMARI.


INTRODUCCIÓ.

Sector primari: definir activitats.

 

1.- L’ESPAI RURAL I L’ESPAI AGRARI.

LES CARACTERÍSITIQUES DE L’ESPAI RURAL.

Definir: espai rural i espai agrari.

Activitat 1, p. 143.


ESPAI AGRARI I LA SEUA IMPORTANCIA.

Comentar gràfics p. 143. [ocupats i PIB sector primari + població rural i agrària]

Comentar dades i dibuixar gràfic de població ocupada espanyola i valenciana per sectors.

Comentar dades i dibuixar gràfic d’aportació al PIB espanyol i valencià per sectors.

Comentar gràfic sobre l’evolució de la població dedicada al sector primari i als altres sectors.

Comentar dades d’evolució dels actius agraris sobre el total d’actius (Santillana, 276).

            Relaciona aquesta evolució amb els canvis econòmics i socials haguts.

Fer gràfic sobre el valor de la producció dels subsectors primaris (Ecir, 245). 53’5a-36r-3’4s-7’1p %


2.- ELS CONDICIONANTS NATURALS DE L’ESPAI AGRARI.

Fer un esquema.

Activitat 3, p. 144.

Comentar la potencialitat agrària espanyola.


3.- ELS CONDICIONANTS HUMANS.

L’ESTRUCTURA AGRÀRIA.

ELS ELEMENTS DE L’ESTRUCTURA AGRÀRIA.

La població agrària.

Comentar les dades de població rural segons el municipi.

Activitat 4, p. 145. Comentar les dades de població activa per edats i sexe.

Comentar mapa població del sector primari per CCAA i per províncies.

            Quines regions mantenen una major proporció de treballadors agraris? Per què? 

Conseqüències derivades d’aquest fet.

 

El sistema de propietat i d’explotació.

Explicar la terminologia pròpia de explotacions i propietaris.

Activitat 5, p. 146. Comentar mapa i gràfic sobre la dimensió de les explotacions.

Comentar el gràfic i mapa de concentració parcelària (p. 147).

Comentar el gràfic de tinença agrària (p. 147).

- Comentar els mapes de treball familir i eventual.

- Què és una cooperativa agrària?

 

Els aprofitaments, els sistemes i les tècniques agràries.

Esquema de l’apartat.

Act. 8, p. 148.

 

LES DIFERENTS ESTRUCTURES AGRÀRIES.

Act. 9, p. 149. Quadre – resum comparant els models d’estructura agrària.

 

LA POLÍTICA AGRÀRIA.

LA POLÍTICA AGRÀRIA FINS L’ADOPCIÓ DE LA PAC.

Valora les mesures polítiques preses.

 

LA PAC: REPERCUSIONS.

La primera PAC.

Les reformes i la PAC actual.

- Redacta una llista d’idees bàsiques sobre la PAC actual.

 

4.- LES ACTIVITATS AGRÀRIES.

Act. 13, p. 153. Usos de l’espai rural.

Activitat 14, p. 153. Producció final agrària.

 

L’ACTIVITAT AGRÍCOLA.

L’ESTRUCTURA AGRÍCOLA.

Activitat 15, Anaya, p. 153.  Agricultura tradicional i actual

Activitat 16, p. 154. Comentar gràfics maquinària agrícola i fertilitzants.

Activitat 19, p. 155. Evolució del guaret.

Comentar (adquirint idees bàsiques) mapes i gràfics sobre el regadiu.

Principals diferències, avantatges i inconvenients ente els sitemes d’explotació agrària extensiva i intensiva.

 

LA PRODUCCIÓ AGRÍCOLA.

Comentar (adquirint idees bàsiques) mapes i gràfics.

Activitat 24, p. 159. Quadre resum del distints cultius.

 

Què és l’agricultura ecològica?

Comentar (adquirint idees bàsiques) mapes i gràfics. (p. 175 - 176).

Avantatges i inconvenients de l’agricultura ecològica.

Opinió sobre l’agricultura ecològica i l’ús de transgènics.

 

L’ACTIVITAT RAMADERA.

L’ESTRUCTURA RAMADERA.

Comentar (adquirint idees bàsiques) mapes i gràfics.

 

LA PRODUCCIÓ RAMADERA.

Quadre resum de les distintes cabanes ramadres.

 

L’ACTIVITAT FORESTAL.

Quins usos econòmics té el bosc?

Comentar (adquirint idees bàsiques) mapes i gràfics.

Activitat 26, p. 163. Quadre resum sobre la producció forestal.

 

5.- ELS PAISATGES AGRARIS.

ELS ELEMENTS DEL PAISATGE AGRARI.

L’ESPAI HÀBITAT.

El poblament rural.

Fer un esquema dels tipus de poblament.

 

L’hàbitat rural.

Característiques de la casa rural valenciana.

 

LES PARCELES I ELS USOS DEL SÒL.

Fer esquema – resum.

 

ELS PAISATGES.

Comentar mapa Anaya, p. 167. Paisatges agraris d’Espanya.

 

EL PAISATGE AGRARI OCEÀNIC DEL NORD PENINSULAR.

EL PAISATGE AGRARI MEDITERRANI D’INTERIOR.

EL PAISATGE AGRARI MEDITARRANI LITORAL.

EL PAISATGE AGRARI DE MUNTANYA.

EL PAISATGE AGRARI DE LES CANÀRIES.

Comentar fotografies Anaya, p. 164 – 171, 188, 190.

Activitat 32, Anaya, p. 172. Quadre comparatiu de paisatges agraris.

  

6.- ELS PROBLEMES AGRARIS I EL DESENVOLUPAMENT RURAL.

 

ELS PROBLEMES DEMOGRÀFICS.

ELS PROBLEMES ECONÒMICS.

ELS PROBLEMES SOCIALS.

ELS PROBLEMES MEDIAMBIENTALS.

EL DETERIORAMENT PAISATGÍSTIC.

 

Fer quadre – resum. [problemes v solucions]

 

7.- LES DINÀMIQUES RECENTS DE L’ESPAI RURAL.

 

LA MULTIFUNCIONALITAT DE L’ESPAI RURAL.

Fer un esquema dels nous usos de l’espai rural.

 

L’HETEROGENEÏTAT DE L’ESPAI RURAL.

Fer un esquema dels nous usos de l’espai rural.

  

8.- ELS ESPAIS DE L’ACTIVITAT PESQUERA.

L’ESPAI PESQUER MARÍTIM; RELLEVÀNCIA.

Comentar mapa Anaya. Regions pesqueres espanyoles.

Comentar mapa (Anaya, p.) caladors internacionals.

Activitat , Anaya, p.. Comentar dades (Anaya, p.). Distribució de la flota pesquera.

 

ELS CONDICIONANTS NATURALS I HUMANS.

Act. 44, p. 176. PPC.

 

LA PRODUCCIÓ PESQUERA MARÍTIMA.

Comentar mapa de pesca, tonatge i pescadors per regions (Bruño, 256).

Comentar gràfic de la composició de la flota per tonatge.

Comentar el gràfic de les captures pesqueres (Anaya, p.).

Comentar dades de pesca desembarcada a la UE.

Comentar gràfic Anaya i Santillana, 296. Evolució de la pesca desembarcada.

            Causes i conseqüències.

Comentar dades de pesca desembarcada al País Valencià (Anaya, p.).

Activitat, Anaya, p.. Quadre resum de l’activitat pesquera.

 

ELS PROBLEMES ACTUALS DE LA PESCA MARÍTIMA.

Act. 45, p. 181.

Comentar el gràfic d’aportació al PIB (en el cas valencià).

EL PROBLEMA DELS CALADORS.

Activitat, Anaya, p.. Principals caladors internacionals de la flota pesquera espanyola.

Activitat, Anaya, p.. Caladors internacionals més importants.

Comentar dades de pesca en caladors internacionals (Bruño, 261).

ELS PROBLEMES DEMOGRÀFICS.

Activitat, Anaya, p.. Comentar gràfic Anaya. Evolució de la població activa pesquera.

ELS PROBLEMES ECONÒMICS.

Comentar dades d’evolució de la flota pesquera i la seua capacitat (Santillana, 297).

Comentar les dades de les dimensions de la flota pesquera, Anaya, p..

Activitat, Anaya, p.. Comentar gràfic evolució flota pesquera (Anaya, p.).

(gràfic Anaya) Evolució del núm. de tripulants per embarcació.

Activitat, Anaya, p.. Gràfic Anaya. Comerç exterior pesquer.

ELS PROBLEMES SOCIALS.

ELS PROBLEMES MEDIAMBIENTALS.

EL DETERIORAMENT PAISATGÍSTIC.

 

Act. 4, p. 187. Comentari de text.

  

L’AQÜICULTURA.

ELS CONDICIONANTS NATURALS I HUMANS.

LA PRODUCCIÓ AQÜÍCOLA.

ELS PROBLEMES DE L’AQÜICULTURA.

 

Activitat, Anaya, p.. Anàlisi dades evolució aqüicultura.

Fer un esquema.

 

ACTIVITATS DE SÍNTESI.

* Anàlisi DAFO de la pesca i l’aqüicultura a Espanya (Bruño, 271).

 

EXÀMENS PAU.